top of page

Tjoerd Zweije

Onderwijsontwikkelaar

Vanaf het begin ben ik betrokken bij Bredagora en met enige schaamte moet ik zelfs toegeven dat ik de naam heb bedacht ;) Gelukkig doe ik meer dan slechte woordgrappen verzinnen. Vanuit Bredagora stellen we niet alleen de leerling en zijn/haar leervragen centraal, dit geldt ook voor de bedoeling. Waarom doen we wat we doen? En zijn we daarin congruent? Lukt het om steeds van daaruit onze beslissingen te nemen?


Hier scherp op blijven, het steeds naast onze uitgangspunten leggen en die vervolgens weer bevragen, dat is in het kort mijn taak. 


Dit past ook goed binnen mijn andere werkzaamheden in het onderwijsveld. Als procesbegeleider en projectleider werk ik namelijk ook vanuit de bedoeling met daarin als speciale focus (en misschien ook wel expertise) de pedagogische relatie met de leerling. Voor mij betekent dat het zoeken naar het gebied waarin de echte ontmoeting (en daarmee het leren) tussen twee mensen kan ontstaan. 

Als je nu een challenge zou mogen doen, waar zou deze overgaan?

Dan ga ik er even van uit dat ik nog op school zit en dus geen vrouw, vier kinderen, twee honden en een kat heb. In dat geval zou ik wel een voettocht naar Wenen willen maken. Onderweg tal van historische plekken bezoeken. Ervoor zorgen dat ik me kan redden in het Duits. Me tal van praktische vaardigheden eigen maken. Me van tevoren inlezen in welke dorpen en steden ik ga zien. Hoe te navigeren. Als ik daar als puber toch de tijd en ruimte voor had gekregen

 Tjoerd Zweije
  • LinkedIn
bottom of page